Meny

Under dette punktet finner du blant annet brukerveiledning for Aktørportalen, ofte stilte spørsmål og kjente feil.

Håndbok for domstolenes aktørportal tar for seg de ulike delene i løsningen. Denne gir en del svar på bruken av portalen, de ulike delene og situasjoner som kan oppstå. 

I tillegg kan du få svar på det du lurer på under ofte stilte spørsmål.

Har du behov for å ta kontakt for å få hjelp, skilles det på hvem du skal kontakte i forhold til om det gjelder problemer med Aktørportalen eller om det gjelder pålogging.

Feil ved påloggging til ID-porten

Disse rettes til DIFI sin brukerstøtte for ID-porten.

Om du er usikker på om du er i påloggingsbildet til DIFI eller i Aktørportalen kan du se hva som står i adressefeltet ditt. Hvis det står "DIREKTORATET FOR FORVALTNING OG IKT" i adressefeltet og det feiler kan du kontakte DIFI. Ellers skal domstolen kontaktes.

Faglige og tekniske spørsmål om bruken av Aktørportalen

Disse skal rettes til domstol der saken føres. Typiske faglige spørsmål er:

  • Du finner ikke en sak eller dokument i portalen.
  • Du trenger å sende inn et dokument som er for stort (over 30 mb) eller dokumenter som ikke er mulig å få i PDF.
  • Du har sendt inn feil dokument, og trenger å få det fjernet.

Tekniske spørsmål meldes også til domstolen, som eventuelt vil ta saken videre.

Kontaktinformasjon for brukerveiledning finnes under kontakt.

Siden ble sist oppdatert: 02.03.2017, kl. 22:33