Meny

For å komme i gang som bruker av domstolenes aktørportal må du:

  • først ha en elektronisk ID for pålogging
  • ved første pålogging til løsningen registrere informasjon om deg som bruker
  • godta brukervilkårene.

Om elektronisk ID

For å logge på kreves det elektronisk ID på nivå 4. Godkjent elektronisk ID på nivå fire er BankID, BankID på mobil, Commfides e-ID og Buypass e-ID. For Buypass e-ID trengs en kortleser, og et smartkort med e-ID. Smartkort med e-ID kan være Altinn-kort, Tippekort fra Norsk tipping (oppgradert) og medlemskort (oppgradert) fra Advokatforeningen.

Merk at MinID er en elektronisk ID på nivå 3, og kan derfor ikke benyttes ved pålogging til Aktørportalen.

Registrere brukerinformasjon

Første gang du logger på Aktørportalen blir du bedt om å legge inn mobiltelefonnummer, e-postadresse og ønsket varslingskanal (sms eller e-post). Dette er nødvendig for at du skal kunne motta varsel om nye hendelser i saken. Det er også mulig å legge inn et telefonnummer til og kontonummer. Siste er nødvendig i forbindelse med salær.

Akseptere brukervilkår

Før det er mulig å ta i bruk Aktørportalen må du akseptrere brukervilkårene. Disse forteller hvilke forpliktelser du tar på deg som bruker av løsningen, og hvilke føringer og begrensninger i denne.

Siden ble sist oppdatert: 28.10.2016, kl. 13:29