Serviceerklæring
I Oslo tingrett skal vi..
-
Behandle alle med respekt
-
Spørre hva vi kan hjelpe med
-
Lytte til det du sier
-
Avklare hva vi kan gjøre for deg
-
Gi korrekt informasjon
-
Være tydelige og effektive
-
Levere høy kvalitet
Hva kan du forvente av Oslo tingrett?
... når du ringer?
-
Du blir satt over til rette person
-
Du får informative svar på det du spør om
-
Du kan legge igjen en beskjed, hvis den du ringer, ikke er tilstede
... når du besøker oss?
-
Du møter høflige og hjelpsomme medarbeidere som gir deg den informasjonen og oppfølgingen du har behov for
... som part i en sak?
-
Du skal få hjelp til å sette opp stevning, tilsvar eller anke
-
Du skal få tibud om rettsmekling rett etter at saken kommer inn til tingretten
-
Du møter en upartisk og lydhør dommer som behandler alle med like stor respekt
-
Du får informasjon om når saken er berammet og når dom er ventet
-
Du mottar dommen senest to dager etter at den er avsagt
... når du skal vitne?
-
Du får opplyst hvilken sal du skal til i resepsjonen i 1. etasje
-
Du får hjelp, støtte og informasjon før du vitner av egne vitnestøtter (vitnestøttekontoret ligger i 2. etasje)
-
Du skal ikke måtte vente lenge før du vitner. Blir det forsinkelser, får du beskjed og nytt oppmøtetidspunkt.
...når du er meddommer?
-
Du får innkalling i god tid og senest fire uker før saken starter
-
Du kan se en informasjonsfilm om hva oppgaven innebærer før saken starter (i kantinen i 3. etasje)
-
Du skal ikke måtte vente mer enn en time, hvis saken blir avlyst.
-
Du får godtgjøring for frammøtet hvis du blir trukket i lønn, eller hvis du er student, arbeidsledig eller på annen måte uten ansettelsesforhold.
-
Du får lunsj i kantinen i 3. etasje
Mer informasjon
Om behandlingstider (Årsmelding 2017)