Hva er delegat?

I Aktørportalen er det mulig å delegere bort oppgaver til enten en kollega som er advokat eller advokatfullmektig, eller man kan delegere til sekretærer og assistenter.

Dette gjøres under menyelementet "Delegering". Her legger du til vedkommende du ønsker at skal få tilgang til sakene dine, og velger hva slags rettigheter de skal ha på sakene dine. De du skal legge til som delegat må være registrert som bruker av Aktørportalen før du kan legge dem til.

Vær obs på at assistenter og sekretærer ikke har anledning til å sende inn stevning, tilsvar, prosesskriv og kvitteringsslipper på mottatt avgjørelse da disse dokumentene krever signatur fra bruker med juridisk kompetanse - advokat/advokatfullmektig. Ved innsending i Aktørportalen signerer brukeren som sender inn dokumentet ved å trykke på knappen "Signer og send inn".

Sekretærer og assistenter kan foreta opplasting, gjøre klar innsendinger og sende disse til godkjenning til prosessfullmektig som foretar selve innsendingen.

Til toppen