Åpningstider og praktisk informasjon

Photo: Svein Brimi

Kontaktinformasjon

Kontakt oss hvis du har spørsmål eller trenger veiledning. Du kan skrive brev eller e-post, ringe oss eller møte opp personlig i vår ekspedisjon i 5. etasje i åpningstiden. Våre meklingsrom er lokalisert i 5. etasje, og våre rettssaler i 6. etasje.

Telefon: 22 99 92 00 E-post: oslo.byfogdembete@domstol.no Internett: www.domstol.no/obyf Besøksadresse: Oslo tinghus, C. J. Hambros plass 4, 5. etg., 0164 Oslo Postadresse: Postboks 2099 Vika, 0125 Oslo

Våre åpningstider er:

15. sept -14. mai: kl. 08.00-15.45 15. mai -14. sept: kl. 08.00-15.00.

Hvordan kommer du til Oslo tinghus?

Tinghuset ligger sentralt i Oslo, nær offentlige kommunikasjonsmidler: T-bane: Alle baner. Stoppested: Stortinget, evt. Nationaltheatret. Trikk:  Nr. 11, 17 og 18. Stoppested: Tinghuset.

Informasjon om rutetider mv:  www.ruter.no

Nærmeste parkeringshus er i kjelleren under tinghuset. Tinghuset har ikke egen parkering.

Kart

Her kan du se et oversiktskart over Oslo sentrum hvor Oslo tinghus er markert.

Trådløst nettverk

Tinghuset har trådløst nettverk til gjester og faste brukere.

Du kan logge deg på gjestenettet på to måter:

1. Logg deg på som gjest. Du får da tilsendt en SMS med en kode som kan brukes sammen med ditt mobilnummer på tre forskjellige enheter i 12 timer.

2. Hvis du er ofte i tinghuset, kan du registrere deg som fast aktør i retten med automatisk tilkobling når du er i tinghuset. Registrér da navn, telefonnummer og epostadresse. Deretter henvender du deg i resepsjonen i 1. etasje for å få kontoen aktivert. Den vil da være gyldig i ett år.

Journalister bes sende en epost til presse@domstol.no for å få sin konto aktivert.

Sikkerhetskontroll

Beregn god tid! Det er sikkerhetskontroll i Oslo tinghus. Husk at du ikke kan ta med skarpe eller spisse gjenstander, eller andre gjenstander som kan utgjøre en risiko.