14.12.2024: Aktørportalen utilgjengelig kl. 12:00-18:00

Invalid Date

Grunnet planlagt vedlikehold vil Aktørportalen være ustabil onsdag 11. desember, og utilgjengelig lørdag 14. desember for alle brukergrupper.

Den planlagte nedetiden skyldes overgang til ny driftsleverandør, og gjennomføres på to tidspunkt:

  • Onsdag 11. desember kl. 21:30-23:00 vil det bli ustabil tilgang til dokumenter, og ustabilitet i samtlige funksjoner for å sende inn saker og dokumenter til domstolene. Aktørportalen vil ellers være tilgjengelig som normalt.
  • Lørdag 14. desember kl. 12:00-18:00 vil Aktørportalen være utilgjengelig. Det kan i perioder være mulig å logge inn, men dokumentlisten, skjemaer for å sende inn saker og dokumenter til domstolene (inkl. salær), forkynninger og annen funksjonalitet vil ikke fungere, og bør ikke brukes.

Vi anbefaler alle brukere å gjennomføre oppgaver som har frist på disse dagene i forkant, og/eller forhåndsavklare fristavbrudd med domstolen.

Ved spørsmål, kontakt domstolen.

 

Fristavbrytelse for advokater

Minner om rutine for innsendinger når Aktørportalen er utilgjengelig:

"Når teknisk svikt, driftsmessig ustabilitet eller lignende hendelser gjør det tilnærmet umulig å sende inn dokumenter/avbryte frist i Aktørportalen, skal dokumenter oversendes digitalt til domstolen etter avtale, fortrinnsvis via domstolens tjeneste for sikker digital overføring av filer.

Forsendelsen bør inneholde en forklaring om hvorfor dokumentet oversendes utenfor Aktørportalen. Dette vil da være fristavbrytende. Forsendelsen må, så snart som mulig, sendes på nytt i Aktørportalen når det tekniske problemet er løst."

Kilde: Domstolenes felles retningslinjer for advokater i Aktørportalen

 

Fristavbrytelse for selvprosederende og meddommere

Det er ingen fast rutine for håndtering av utilgjengelighet. Ta kontakt med domstolen for å avtale oversendelse og fristavbrytelse for å være sikker.