Løst: Feil i integrasjonen med Advokatregisteret
Invalid Date
11.03.2024: Feilene er løst.
31.01.2024: Feilen er delvis løst. Enkelte advokater som har fått bevilling etter 23. januar 2024 har problemer med innlogging.
19.02.2024: Enkelte som har fått bevilling etter 23.01.2024 opplever fortsatt problemer med å logge inn i Aktørportalen. Det jobbes med å løse feilen med høy prioritet.
Ved spørsmål eller problemer, kontakt domstolen.
Fristavbrytelse for advokater som ikke får logget inn
Minner om rutine for innsendinger når Aktørportalen er utilgjengelig:
"Når teknisk svikt, driftsmessig ustabilitet eller lignende hendelser gjør det tilnærmet umulig å sende inn dokumenter/avbryte frist i Aktørportalen, skal dokumenter oversendes digitalt til domstolen etter avtale, fortrinnsvis via domstolens tjeneste for sikker digital overføring av filer.
Forsendelsen bør inneholde en forklaring om hvorfor dokumentet oversendes utenfor Aktørportalen. Dette vil da være fristavbrytende. Forsendelsen må, så snart som mulig, sendes på nytt i Aktørportalen når det tekniske problemet er løst."
Kilde: Domstolenes felles retningslinjer for advokater i Aktørportalen
Tidligere oppdateringer
19.02.2024
Enkelte feilsituasjoner er løst. Det jobbes videre med tiltak for å sikre riktig datagrunnlag fra Tilsynsrådet og rette påloggingsfeil.
29.01.2024
Hovedårsaken er funnet og løst. Advokater som har fått bevilling etter 1. januar 2024 skal nå kunne logge inn i Aktørportalen for advokater.