Innloggingsproblem for ID-porten
Invalid Date
Digitaliseringsdirektoratet melder om at ID-porten har problemer, og dette påvirker innloggingen til alle Aktørportaler.
Kl. 10:27 oppsto det problemer med innloggingen i ID-porten, som gjør at mange ikke får logget inn i offentlige tjenester, inkludert Aktørportalene. Dette påvirker alle brukere.
Digitaliseringsdirektoratet jobber med retting og ber brukere prøve igjen senere.
Fristavbrytelse for advokater
Minner om rutine for innsendinger når Aktørportalen er utilgjengelig:
"Når teknisk svikt, driftsmessig ustabilitet eller lignende hendelser gjør det tilnærmet umulig å sende inn dokumenter/avbryte frist i Aktørportalen, skal dokumenter oversendes digitalt til domstolen etter avtale, fortrinnsvis via domstolens tjeneste for sikker digital overføring av filer.
Forsendelsen bør inneholde en forklaring om hvorfor dokumentet oversendes utenfor Aktørportalen. Dette vil da være fristavbrytende. Forsendelsen må, så snart som mulig, sendes på nytt i Aktørportalen når det tekniske problemet er løst."
Kilde: Domstolenes felles retningslinjer for advokater i Aktørportalen
Fristavbrytelse for selvprosederende og meddommere
Det er ingen fast rutine for håndtering av utilgjengelighet. Ta kontakt med domstolen for å avtale oversendelse og fristavbrytelse for å være sikker.