Hvordan sende skriv og bevis i saker - digitalt innsyn

Kom­mu­ni­ka­sjon med retten

Kreve ny sak

Når du skal kreve sak for jordskifteretten, kan du enten sende brev i vanlig post, som vedlegg til epost eller ved personlig oppmøte. 

I alle tilfeller er det viktig at du signerer skrivene dine. 

I skrivet du sender, er det nyttig om du viser til de vedleggene du har lagt ved og forteller hva de er ment å belyse. Dersom du legger ved dokumenter med (mye) tekst, er det fint om du kan markere det du mener er viktig. 

Advokater skal benytte Aktørportalen for advokater.

I pågående saker

Parter som ikke benytter advokat, kan se alle dokumentene i saken og sende inn dokumenter i Aktørportalen for selvprosederende: 

domstol.no/aktorportalen/aktorportalen-for-selvprosederende

Her kan du også kvittere for mottatt forkynning. 

Om du ikke benytter Aktørportalen, kan du sende skriv i post, som vedlegg til epost og ved personlig oppmøte.  

Advokater skal benytte Aktørportalen for advokater.