Hva gjør administrasjonen?
Administrasjonsavdelingen har en viktig rolle i driften av domstolen, og i domstolens relasjoner til brukere, samarbeidsaktører og ansvarlige myndigheter. Administrasjonen har anvar for vitale støttefunksjoner og for å tilrettelegge for den dømmende virksomheten.
Oslo tingretts administrasjon består av disse seksjonene:
- HR-seksjonen har blant annet ansvar for rekruttering, kompetanseutvikling, lokale lønnsforhandlinger og generelle ansettelsesforhold, lederstøtte, oppfølging av sykefravær m.m.
- IKT-seksjonen inngår blant annet innkjøp av teknisk utstyr, teknisk support, andre IT-oppgaver, brukerstøtte mv.
- KOS - Seksjon for kommunikasjon og samfunnskontakt - har ansvar for både ekstern og intern kommunikasjon, innsynsbehandling, mediehåndtering og bibliotekstjenester.
- Sikkerhetsseksjonen har ansvar for sikkerhet, adgangskontroll og brannvern. De har også resepsjonstjenester i Oslo tinghus og Borgarting lagmannsrett.
- Tinghusservice utfører den praktiske driften av tinghuset. I seksjonen inngår blant annet anskaffelser, oppfølging av avtaler og innleide tjenester, samt Kontaktsenteret som betjener telefoner for alle domstolene i Oslo, Domstoladministrasjonen og Hordaland tingrett.