Hva gjør administrasjonen?
Administrasjonsavdelingen har en viktig rolle i driften av domstolen, og i domstolens relasjoner til brukere, samarbeidsaktører og ansvarlige myndigheter. Administrasjonen har anvar for støttefunksjoner og for å tilrettelegge for den dømmende virksomheten.
Administrasjonen består av:
- HR-seksjonen som blant annet har ansvar for rekruttering, kompetanseutvikling, lokale lønnsforhandlinger og generelle ansettelsesforhold, lederstøtte, og oppfølging av sykefravær.
- IKT-seksjonen som blant annet har ansvar for innkjøp av teknisk utstyr, teknisk support, andre IT-oppgaver og brukerstøtte.
- Seksjon for kommunikasjon og samfunnskontakt (KOS) som har ansvar for ekstern og intern kommunikasjon, innsynsbehandling, mediehåndtering og bibliotekstjenester.
- Sikkerhetsseksjonen som har ansvar for sikkerhet, adgangskontroll og brannvern. De har også resepsjonstjenester i Oslo tinghus og Borgarting lagmannsrett.
- Tinghusservice som blant annet har ansvar for anskaffelser, oppfølging av avtaler og innleide tjenester, samt Kontaktsenteret som betjener telefoner for alle domstolene i Oslo, Domstoladministrasjonen og Hordaland tingrett.