Du trenger en brukerkonto for å få tilgang til de nevnte DFØ-løsningene. Slik går du frem for å skaffe dette:
Send e-post til drlpost@domstol.no med følgende informasjon:
- Navn
- Fødselsdato
- E-postadresse
- Bankkontonummer
- Saksnummer i rettssaken du er innkalt til
Etter å ha mottatt velkomst-e-post fra DFØ, kan du ta i bruk tjenestene.
Sjekk bankkontonummeret
Første gang du logger på DFØ sin app eller nettsiden er det viktig du sjekker at bankkontonummeret ditt er korrekt. Hvis brukeren din er opprettet uten bankkonto, vil du ikke få utbetalt penger.
Veiledninger
Les veiledningene nedenfor før du sender inn krav. De inneholder viktig informasjon som du behøver for å fylle ut skjema korrekt.
Veiledning 1 og 2 er for bruk på nettsidene, veiledning 3 og 4 er for bruk i DFØ-appen.
1. Veiledning for godtgjørelse (PDF)
2. Veiledning for reiseregning (PDF)
3. Veiledning godtgjørelse DFØ-app (PDF)
4. Veiledning reiser DFØ-app (PDF)
Dersom kravet ditt gjelder tapt arbeidsfortjeneste, må du legge ved en attest fra arbeidsgiver om at du er trukket i lønn. Se skjema for tapt arbeidsfortjeneste (PDF).
Trenger du hjelp?
Kontakt DFØs kundesenter lønn dersom du har tekniske spørsmål eller trenger brukerstøtte til "Betalmeg" eller "DFØ-app".
Telefon: 40 01 86 59
Har du spørsmål om regelverk, hva som trengs av dokumentasjon, behandling av krav og andre ikke-tekniske spørsmål ta kontakt med Domstolenes regnskaps- og lønnsseksjon (DRL).
Telefon: 73 56 71 50
E-post: drlpost@domstol.no